Jag Tipsar Om Godjibär

 
Hej på er mina godingar! 
Hur mår ni? Själv mår jag väll helt okej, jag har mått bättre. Just nu sitter jag hemma framför tv:n nerbäddad under min gosiga filt och bläddrar fram och tillbaka bland alla kanaler, finns ju ingenting annat att göra under denna skitsommar kan man ju säga. Åt nyss en jättegod frukost (som jag dock inte orkade fotografera, dåligt av mig), den bestod av hallon youghurt blandat med bananer, flingor och gojibär (det sista jag nämnde är något som jag verkligen måste tipsa om). Nu undrar ni säkert vad gojibär är (vissa kanske redan vet, men till er andra) och själv är jag ingen expert på att förklara men det är värt ett försök i alla fall. Gojibär är små sammansatta torkade bär som man kan använda som t.ex te eller i matlagning. Dem är kända som ett av världens nyttigaste bär och går att ordla här i Sverige men kineserna och asiaterna brukade använda dem väldigt till deras matlagning mycket och det är därifrån dem kommer ifrån (tog lite hjälp av google..). Dem smakar som GODIS, ja godis, så goda är dem. Mamma blev tipsad av släktingar i Göteborg och de övertalad henne till att testa och det gjorde hon och tro mig, hon ångrade sig inte! Därför vill jag sprida vidare detta till er alla, snälla testaaaaaa. 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0