MakeUp

 
Tänkte göra ett inlägg vilket smink jag använder för några har undrat och skrivit frågor till min mail och i kommentarer. Idag är jag hemma ifrån skolan för att jag mår piss, har en engelsk uppsatts imorgon som jag inte får missa (hatar att missa saker i skolan och ta igen senare) så därför tog jag beslutet att vila mig idag och hoppas på att jag orkar resten av veckan. 
 
1Jag vet inte hur många maskaror jag har testat under hela min smink period meeeen för tillfället så använder jag "The Falsies" från Maybelline New York och den funkar väll hyfsatt bra. Man får långa ögonfransar och den ger inga klumpar som är et stort +.
2. Denna älskade läppstift ifrån Yves Saint Laurent är mitt bästa köp av alla smink produkter. Även fast det sved att betala ganska mycket för den så är jag hur nöjd som helst. För er som undrar så har jag färg 12.
3. Mineralpudret från Yves Rocher är det bästa bassminket jag har använt. Yves Rocher säljer inte bara smink utan allt som har med produkter och skönhet. Pudret är otroligt bra och inehåller naturliga närmingsämnen som låter huden andas. Efter detta kan jag glatt säga hejdå till foundation och annat som gör att ansiktet ser onaturligt ut och ser klibbigt ut. Jag har färg 300.
 4. Detta är en concealer också ifrån Yves Rocher som hjälper till att täcka ojämnheter i ansiktet och även finnar. Också riktigt bra! Rekommenderas, jag har färg 2 på den som är den mörkaste.
5. Enkel fin ljusrosa rouge från Bed Head (TIGI) som är köpt på frisörsalong. Fin på sommaren.
6.  En borste är ju såklart ett måste.
7. Många kanske undrar vad detta är och det är en ögonbryns ask ifrån Elizabeth Arden. Har ett ganska saftigt pris men är så himmla bra, hade inte kunnat byta till ögonbrynspenna.
8. Smink ifrån Smashbox som innehåller färg till ögonbryn och ögonskugga.
9.BB cream är en ny produkt som jag fick av min kusin i helgen. Detta är ingen foundation utan den fungerar som en kräm med en mörkare nyans på huden utan att se ut som foundation. Har bara använt den en gång och det ser väldigt naturligt ut.
10. Ännu en rouge fast lite mer åt röda hållet ifrån Isadora som är ett av mina favorit sminkmärken.
11. Ögonfransböjare är en sjukt bra investering om man är trött på att använda maskara varje dag, som jag ibland aldrig orkar. Jag sminkar mig hellre med puder i ansiktet än att ha maskara för att jag har ganska mörka fransar.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0